pátek 13. listopadu 2015

Knižní recenze DIVERGENCE- Veronica Roth

Anotace:

JEDNA VOLBA
ROZHODNE O TVÝCH PŘÁTELÍCH
JEDNA VOLBA
URČÍ TVOU VÍRU
JEDNA VOLBA
PŘEDURČÍ TVOU ODDANOST- NAVŽDY
JEDNA VOLBA TĚ ZMĚNÍ!
Chicago, budoucnost. Obyvatelé polorozpadlého města jsou rozdělěni do pěti frakcí. Beatrice je čerstvých šestnáct a přišel čas si zvolit, do které frakce chce patřit, které ctnosti se chce na celý život odevzdat. Překvapivé rozhodnutí jí do cesty přivede osudového kluka- úchvatného, ale taky trochu nesnesitelného. Beatrice zjišťuje, že ve společnosti,jež se jeví tak dokonalá, vzrůstá napětí a hrozící nebezpečí lze zažehnat jen jedním způsobem. Způsobem, který ji ale může zničit.

Můj názor:

Veronica Roth mě touto knihou naprosto dostala. Byla to první kniha, kterou jsem od ní četla a nemohla jsem se odtrhnout. Mám ráda knihy, které jsou dobře promyšlené a tahle je bezpochyby jednou z nich. Svou originalitou zaujme na první pohled a pak už jen hltáte každé další písmeno.
 V budoucnoti se lid rozdělí do pěti frakcí- Odevzdanost,Upřímnost, Mírumilovnost, Sečtělost a Neohroženost. Jen co začnete číst je vám jasné, že se prostě něco musí stát, vžijete se do Beatrice a rozhodujete se s ní. Ano, dalo se očekávat, co si vybere, ale i tak se nad tím člověk zamyslí a řekne si: Kam bych šla/šel já? Je skvělé objevovat spolu s hlavní hrdinkou novou frakci a projít s ní tvrdými náročnými zkouškami. A pak je tu Tobias, kluk, kterého chce snad každá, hezký s tajemnou minulostí, do kterého se zamilujete. Jejich vztah se zprvu vyvíjí nenápadně, pomalu, pak se to přehoupne a následuje chvíle,kdy se do sebe oba definitivně zamilují. A velký zvrat... Je to knížka, která se čte opravdu rychle, je to poutavé, napínavé a autorka vás vtáhne do děje během prvních deseti minut četby. Kdo tuhle knížku nečetl a má rád scifi s občasným nádechem romantiky, určitě doporučuji :)

Žádné komentáře:

Okomentovat