středa 18. listopadu 2015

Knižní recenze Drahokamy-Kerstin Gierová


Láska nezná čas

Anotace triologie:

Rudá jako rubín

Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. Jednoho dne se s ní zatoří svět a ona se rázem ocitne ve známé ulici, jenže téměř sto let před svým narozením. Vzápětí pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Zbývá jí ale ještě pochopit, jkaé nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem.

Modrá jako safír

Být čerstvě zamilovaná v minulosti vážně není dobrý nápad. To si přinejmenším myslí šestnáctiletá Gwendolyn, novopečená cestovatelka časem. Koneckonců mají oba s Gideonem docela jiné starosti. Například jak zachránit svět. Nebo e naučit tančit menuet (A ani jedno není vůbec snadné!). Gwen má sice po svém boku několik dobrých rádců, ale když se Gideon začne chovat tajuplně, je jí jasné, že musí své hormony co nejdříve dostat pod kontrolu. Jinak z toho, že láska nezná čas, nezbude vůbec nic!

Zelená jako smaragd

Gwendlyn má zlomené srdce. Zdá se, že gideonovo vyznání lásky bylo pouhou fraškou, aby šel na ruku jejich úhlavnímu nepříteli, hrozivému hraběti Saint Germainovi. Ale pak se se stane něco naprosto nepochopitelného a Gwennin svět je vzhůru nohama. Ji i Gideona čeká dech beroucí úprk do minulosti, a taky menuety, paruky, kordy a divoké pronásledování a nad tím vším se vznáší otázka, zda se dá stav pokojové fontány vůbec léčit... (pozn. Xemerius se velmi obává, že nikoliv.)


Můj názor:


Rudá jako rubín, byla první knížka od autorky, co jsem četla a musím říct, že mě docela zaujala, stejně tak i jej dvě pokračování. Tuhle triologii jsem sfoukla jedním dechem, a mezitím jsem skoro zapoměla dýchat. Slibovaná láska, co nezná čas, čas opravdu neznala a trvalo jí hrozně dlouho, než se vůbec projevila a ani pak mezi těmi dvěma nebyla moc patrná (z jeho strany), chápu měl své důvody, ale trošku mi to tam chybělo. Každopádně jsem se nenudila a spát jsem chodila až nad ránem, protože jsem se nemohla odtrhnout. Děj byl skvěle promyšlený a hlavně nabitý, rozvinul se v podstatě hned na začátku a o to lépe se četlo :). Na konci mi pak už šla z uší pára, ale byla jsem spokojená, ačkoliv jsem původně očekávala něco jiného:)

Gwendolyn má předky, kteří uměly cestovat časem, tento gen zdědí jen někteří potomci. Celkem je jich dvanáct ze dvou rodin a teď se netrpělivě očekává, že Gwendolinina sestřenice Charlotte, každou chvíli přeskočí časem, její datum narození totiž bylo již dávno určeno, má to být právě ona, dvanactý cestovatel časem, jež uzavře kruh. Avšak náhle namísto Charlotte časem přeskočí Gwendolyn, a tak se musí rychle naučit vše, na co Charlotte připravovali už od dětství. Spolu s jedenáctym cestovatelem časem Gideonem začne Gwendolyn pomocí chronografu potkávat  své dávné předky a pronikat do rodinného tajemství. Jsou ale všichni těmi, za které se vydávají? A co se stane, až Gwendolyn s Gideonem splní svůj úkol?
Napínavé od začátku do konce, neuvěřitelně čtivé a prostě super :)

Žádné komentáře:

Okomentovat